Google Website Translator Gadget

dinsdag 27 april 2010

Test: Voetverzorging








Ja het is mooi weer, dus tijd voor open schoenen en daarbij natuurlijk mooie nagellak op de teentjes! Maar voordat de eerste tenen nailart van het seizoen gemaakt kan worden, moeten de voeten natuurlijk eerst goed verzorgd worden om er netjes uit te zien.

Ik had dit pakketje "Just for Feet" gekocht bij de Tuinen en vond het nu tijd om het te gebruiken.
"Just for Feet" belooft zachte voetjes en een verfrissende creme gel die weer in water verandert. Spannend!

Ik ben lekker in de tuin en in de zon gaan zitten voor het ultieme relax-gevoel (en evt kliederen).
Het pakketje bestaat uit 2 zakjes. Het eerste zakje strooi je in warm water waarna het water in gelbolletjes veranderd. Het water kleurde oranje en ik rook geen geur. Dit kan omdat ik hooikoorts heb en dan minder ruik of komt het omdat ik buiten zit?

Na 2 minuten moet je het even doorroeren met je hand en dan kun je er lekker in gaan met je voeten. Voetjes een beetje heen en weer bewegen. Het is wel een grappig gevoel, maar ik kan me voorstellen dat anderen het een beetje raar of griezelig vinden aanvoelen, zo'n gelei-achtige massa.

Als je genoeg relaxed bent voeg je de inhoud van het tweede zakje toe, dit is gewoon zout. Hierdoor zou de gel weer in water veranderen. Na 5 minuten wachten was het water niet meer zo glibberig maar de bolletjes waren nog steeds zichtbaar en voelbaar. Ik vond het wel genoeg dus heb mijn voeten afgedroogd. Er zaten een soort van ingedroogde geldingetjes op die ik wel gemakkelijk weg kreeg met de handdoek maar ik was blij dat ik buiten zat en niet binnen op de bank.

Hierna wordt aangeraden om een verzorgende voetencreme aan te brengen en dat heb ik gedaan. Omdat de nagels van het water zachter zijn geworden heb ik gewacht tot de middag met nagels lakken.

Het effect van "Just for Feet"; ik had inderdaad zachte en onspannen voeten maar ik denk dat ik dat zou hebben na ieder ander voetenbad met badzout of olie of een bruisballetje. Ik vond het jammer dat ik geen lekker fris geurtje rook van tea tree en grapefruit, hier hou ik juist erg van. Deze ingrediƫnten zie ik ook niet terug in de lijst, alleen parfum. Omdat ik het bij de Tuinen had gekocht verwachtte ik echt etherische olie en geen parfum. Maar dan had ik van te voren beter het etiket moeten lezen. Het viel me echt heel erg tegen dat de gel niet weer in water veranderde want dat vond ik nou juist de leuke gadget eraan. De gelrestanten op mijn voeten vond ik ook niet zo prettig.

Voor mij is het niet voor herhaling vatbaar maar het was een grappig experiment.

Ik heb trouwens die teil de hele middag buiten laten staan maar toen nog was het niet terug veranderd in water.

4 opmerkingen:

debby zei

Goed idee zo'n voetenbadje...denk dat ik even ga kijken of ik een lekker olietje of zoiets kan vinden. We gaan bijna naar de camping (met ook een paar vriendinnen) dus ik zie ons al zitten. laat die mannen maar achter de kids aan rennen....

-Diana- zei

Haha die Muffin <3
Leuk verhaal moet me voetjes ook weer eens goed verzorgen ja.

esmee zei

Aangezien ik een staand beroep heb verzorg ik mn voetjes elke dag en ga ook geregeld in een voetenbadje gebruik dan het liefst een bruistablet.
Heb dit product volgens mij wel eens ergens gezien en het toen niet geprobeerd omdat het gel idee me niet zo lekker leek, na jouw verslag ga ik het ook maar niet proberen geloof ik.

En kon niet uit blijven dat Muffin ff kwam kijken wat je aan het doen was leuke foto.

Marlou zei

Jammer dat het niet zo lekker was!
Ik gebruik de spullen van kneipp en scholl dat van kneipp reikt zo lekker! en ook mooie zachte voetjes erna!