Google Website Translator Gadget

maandag 12 april 2010

CND Effects








CND (Creative Nail Designs) is een merk wat ik nog niet kende. Ik dacht dat het alleen voor professionals was en gericht op kunstnagels. Ik kwam er echter achter dat ze ook mooie nagellakken hebben en was vooral geïnteresseerd in de "Effects" waarvan ik een promo had zien staan in een vakblad.
De CND "Effects" zijn topcoats waarvan je één laagje aanbrengt over een kleurlak om een bepaald effect te krijgen. Er zijn 15 effecten verkrijgbaar die van subtiel (pearl) tot uitbundiger (shimmer) tot super bling-bling (sparkle).

Ik heb de "Copper Shimmer", een warme parelmoerachtige shimmer en de "Gold Sparkle", een warme sheer goudglimmer. Het is geen glitter, maar meer een soort subtiele variant van een opaal lak als die van Nfu-oh.

De effecten zijn subtieler dan ik had verwacht en dat maakt ze heel mooi. Het ligt ook aan de lak die je eronder hebt. De effects die ik heb komen niet tot hun recht op lichte kleuren. Ik heb ze ook geswatcht over wit en lichroze, maar omdat je het bijna niet ziet heb ik er geen foto's van gemaakt.Sommige varianten kunnen echter de lak een totaal andere kleur geven. Dit zie je bijvoorbeeld bij de "copper shimmer" over zwart.

De lak smeert heel fijn en droog snel. Hij voelt totaal glad aan, geen hobbels.

Ik wil wel meer effects, van de shimmer en sparkles dan, want "pearl" lakken heb ik nog wel staan.

Wat vinden jullie van de "Effects", zou je het ook willen proberen?

3 opmerkingen:

-Diana- zei

Ik vind het heel leuk, zou er zelf ook wel wat van willen. Ben zoals je weet niet echt mega fan van creme lakken en zo kan je een creme lak toch erg gaaf maken.

Ardenlyn zei

Wel heel leuk zeg!
Soms kan een shimmer oid het net even af maken vind ik.

debby zei

Dit is wel heel mooi, zo kan je met 1 lak verschillende kanten op. Waar kop je deze lak?