Google Website Translator Gadget

dinsdag 2 februari 2010

Manicure "Do it yourself"

 


Met mijn nieuwe spulletjes van "Kathleen Kay" wilde ik een manicure gaan doen, maar wist niet precies de juist volgorde.
Via het forum Beautifulnails4you kreeg ik een overzicht van een manicure volgens OPI, die ik heb aangepast aan de producten die ik zelf heb.

1. Nagellak verwijderen met nagellakremover. Ik gebruik voor mijn nagels de goedkoopste remover die er is, mét aceton omdat ik de ervaring heb dat het mijn nagels niet aantast en het hier eenmaal beter mee afgaat dan met een remover zonder aceton. Handen even wassen.

2. Nagels in vorm vijlen. Ik gebruik altijd een zandvijl voor mijn nagels, een redelijk groffe, omdat mijn nagels tamelijk hard zijn.

3. Handen scrubben. Voor mijn verjaardag heb ik deze scrub van Rituals gekregen, die op olie basis is en heerlijk ruikt. Je krijgt er hele zachte handen van. Deze scrub is geschikt voor dagelijks gebruik, maar ik ben er zuiniger mee.
De scrub bevat Gingko Biloba en Ginseng die de bloedsomloop en de celstofwisseling stimuleren.
Als alternatief kan gewoon een beetje (olijf)olie met een schepje zout of suiker gebruikt worden. De scrub was ik na gebruik af.

4.Manicurebadje. Ik heb een manicurebadje "cleansing lime blossom manicure bath" van "Kathleen Kay" gebruikt. Dit doseer je in een glazen bak met warm water en laat je je handen 5 á 10 minuten in weken. De nagels worden hierdoor gereinigd en de nagelhuid verzacht. Als alternatief kan gewone handzeep in het water worden gedaan.

5.Handmasker. Handen dik insmeren met het masker en inmasseren. Ik heb het "Moisturising Hand&Foot Mask" gebruikt van
"Kahtleen Kay" wat verzorgende olie bevat. Als alternatief kan een rijke handcreme gebruikt worden.
Pak hierna de handen in met folie.

6.Handen in de katoenen handschoenen van "Kathleen Kay" om het masker in te laten trekken. Hiervoor kan uiteraard gewoon een handdoek of washandjes als alternatief worden gebruikt. Nog lekkerder is om de doeken/handschoenen te verwarmen en er evt een warme lamp op te laten schijnen.

7. Handschoenen en folie verwijderen en de resten van het masker die niet zijn ingetrokken met een doek verwijderen. Nu zijn de nagelriemen zacht en kunnen zachtjes terug geduwd worden met een bokkenpootje. Losse velletjes kunnen voorzichtig verwijderd worden met een nagelmesje.

8. Nagelriemolie aanbrengen op de nagelriemen en de randjes naast de nagels en inmasseren. Ik gebruik "Avoplex" van OPI, die ik trouwens elke avond gebruik.

Als je hierna je nagels wilt lakken moet je ze uiteraard eerst ontvetten, maar ik doe het lekker 's avonds en dan lak ik mijn nagels de volgende dag.
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

Michelle zei

Leuk! Avoplex ruikt zo lekker, heel fijn om daar je handen mee in te smeren.

ardenlyn zei

Klinkt heerlijk :)

Linda zei

Lijkt mij een heeeeeeerlijke avondvullende bezigheid...

Tanja zei

ooh dit klinkt echt heerlijk!
dat ga ik dit weekend lekker doen!