Google Website Translator Gadget

dinsdag 19 januari 2010

Weleda Duindoorn Handcreme Review



Bij verzorgde nagels horen uiteraard verzorgde handen. Het gebruik van een goede handcrème is hierbij essentieel. Ik heb meerdere soorten handcrème die ik gebruik, o.a. ook van mijn favoriete merken O.P.I. en Konad.

Met kerst kreeg ik Duindoorn handcrème van "Weleda" cadeau. Weleda vind ik een heel fijn merk, omdat ik de voorkeur geef aan cosmetica op natuurlijke basis die niet op dieren is getest. Weleda houdt bij de productie en verpakkingen bovendien rekening met het milieu.



Duindoornolie wordt gewonnen uit de oranje bessen van deze doornige struik. De bessen hebben alle zon in zich opgeslagen en bevatten o.a. veel vitamine C en ook vitame A, B1, B2 en E.

De Weleda Duindoorn handcrème bevat naast duindoornolie essentiële oliën uit mandarijn, sinaasappel en grapefruit. Sesamolie in de crème voedt de huid en bijenwas beschermt de dunne huid van de handen.

Wat belooft Weleda~ Een crème die snel intrekt en ruwe,droge handen snel zacht laat aanvoelen en blijft aanvoelen. De geur brengt je in zomerse stemming.

Wat vind ik ervan~ De substantie ziet er uit als een crème, maar voelt aan als een gel. Het trekt snel in en voelt absoluut niet vettig aan. Als je er teveel van gebruikt voelen de handen wel plakkerig, dus een beetje is voldoende. Mijn handen voelen inderdaad direct zacht, verzorgd en ontspannen. De geur vind ik heerlijk! Citrusfruit, zoetig fris en heel zomers, dus ideaal in deze wintertijd voor een zonnig, zomers gevoel. De geur blijft niet hangen dus overheerst niet. Een ideale handcreme voor overdag omdat hij niet vettig is of een sterke geur heeft.

1 opmerking:

ardenlyn zei

Mss deze ook maar eens proberen. Heb nu 1 van de Etos en zit niet veel meer in.