Google Website Translator Gadget

woensdag 20 januari 2010

China Glaze en ik


Met "China Glaze" heb ik een soort van haat-liefde verhouding. Nu ruim een jaar geleden kwam ik erachter waar en hoe ik topmerken nagellak kon kopen. Ik had me allang zitten vergapen aan merken als Essie, O.P.I., Zoya en China Glaze maar ik was niet van plan om 14 euro uit te geven aan een potje nagellak.

Toen ik eenmaal de stap had gezet, wilde ik het gelijk goed doen. Ik kocht de gehele Romantique collectie; 12 flesjes. Ik kon niet wachten, wat een prachtige aparte kleuren. Mijn allereerste Ebay aankoop, mijn allereerste nagellakken van topkwaliteit. Toen ik het pakket openmaakte zag het er ook prachtig uit. Maar toen ik ging lakken; wat een teleurstelling. De lak was heel dik, droogde extreem snel en werd erg streperig. Zo lelijk dat ik het er gelijk afhaalde. Helaas, het was niet dit ene flesje, allemaal vond ik ze dik. Zat ik met mijn 12 flesjes.

Maar ik wilde niet meteen opgeven. China Glaze heeft zoveel en zoveel mooíe kleuren en iedereen is er zo enthousiast over. Oké dan maar een kaleidoscoop kleur dan die is niet te weerstaan! En ja OMG was ook OMG maar wat lakte deze weer rot zeg!
Ondertussen had ik ook al een aantal OPI's waar ik meer dan tevreden mee was, maar de liefde voor China Glaze kon maar niet opbloeien.

Toen ontdekte ik dat met de Romantique lakjes heel goed gestempeld kon worden, juist omdat ze zo dik zijn en veel pigment. Gelukkig had ik mijn flesjes nog en worden ze toch nog goed gebruikt.

Ik besloot om China Glaze nog een kans te geven en bestelde twee prachtige kleuren waar Scrangie goede recensies over had geschreven; "Stella" en "Thunderbird" van de Retro Diva Collectie. Dit keer werd ik niet teleurgesteld; mooi kleuren en ze lakken prima.

Voor het goede doel kon er wel een setje vanaf; 3 roze kleurtjes voor Pink Ribbon. Hele mooie kleuren, maar niet superbijzonder ofzo. En ze lakken goed!

Toen nog maar een holo kleur; QT! Ook een leuke naam, en zo'n superkleur, maar oh wat lakte deze weer ongelooflijk verrot, ik werd er bijna agressief van. Ik heb nu een aqua basecoat van Nfu-Oh en met deze moeten holo lakken beter uitkomen. Ik moet het nog proberen.

Samen met deze teleurstellig kwam nog een andere; Fairy Dust, een prachtige glittertopdcoat. Maar hij droogt gewoon helemaal niet. Hij blijft pikkerig aanvoelen en je drukt er zo in.

Omdat de Romantique zo tegenviel en de Khrome collectie uitkwam heb ik er toch 2 van besteld; misschien zijn deze wel te doen. Niet geweldig, maar het gaat.

Waarom heeft China Glaze zulke prachtige kleuren maar lakken ze zo verrot. Ligt het aan mij, kan ik er niet mee omgaan.

Ik heb nu mijn laatste gok gewaagd. De Up&Away collectie is te mooi om te laten liggen; heerlijke snoepige en vrolijke kleurtes. Ik heb er maar liefst 7 van besteld, ze zijn nu onderweg. Als deze ook niet goed lakken ga ik me niet meer laten verleiden. Volgens Scrangie hebben deze een hele goede formule. Ik hoop er deze week achter te komen.

1 opmerking:

Cindy zei

Misschien een beetje nagellak verdunner er in gooien?